Wat als bezoekers willen laden aan een laadstation van een werknemer?

Dat kan zeker! Je laadstation thuis is technisch perfect in staat om ook bezoekers, familie of vrienden te laten laden. Dankzij het badgesysteem blijft alles netjes gescheiden.


Voor jou als werknemer:

Als werknemer krijg je steeds 2 laadpassen (badges):

  1. Badge 1: voor je bedrijfswagen

    → Gebruik je om je bedrijfswagen op te laden.

    → Laadsessies met deze badge worden automatisch terugbetaald via je werkgever.

  2. Badge 2: voor privégebruik of bezoekers
    → Deze staat op de whitelist en laat toe om ook anderen te laten laden (bv. partner, kinderen, vrienden).
    → Laadsessies met deze badge worden níét terugbetaald. (Wil je bezoekers met hun publieke laadpas laten laden en zo wel terugbetaald worden? Lees dan dit artikel).
    → De stroomkosten verschijnen dus gewoon op je eigen elektriciteitsfactuur.

Zo blijft alles netjes gescheiden én hoef jij zelf niets manueel te registreren.


Wat betekent dit voor werkgevers?

  • Dankzij dit systeem zijn professioneel
    en privégebruik duidelijk gescheiden
    .
  • Er is geen risico op foute terugbetalingen.
  • De laadinfrastructuur blijft inzetbaar voor gezinnen met meerdere EV’s of bezoekers, zonder extra administratie.


Was dit artikel behulpzaam?

0 van 0 vonden dit artikel leuk

Nog steeds hulp nodig? Stuur ons een bericht